20.2.08

Μια Διαδρομή

Κοκκινοπλός - χαράδρα Σταλαγματιάς - οροπέδιο Γούρνες - Μύτικας (2.917 μ.) - Καλόγερος - Λιβαδάκι - Λιτόχωρο.

Ξεκινάμε από τον Κοκκινοπλό ακολουθώντας το καλοσημαδεμένο μονοπάτι πάνω από μεγάλο χώρο εκδηλώσεων. Τραβερσάρουμε την πλαγιά προς τα δεξιά όπως ανεβαίνουμε με κατεύθυνση την χαράδρα της Σταλαγματιάς. Κινούμαστε μέσα στην κοίτη του ρέματος. Αφήνουμε την κοίτη περίπου 2 ώρες πάνω από τον Κοκκινοπλό και ανηφορίζουμε με ζικ-ζακ την απότομη κοίτη της ρέματιάς. Το μονοπάτι συνεχίζει να ανηφορίζει ακολουθώντας την δεξιά πλαγιά της ρεματιάς (όπως ανεβαίνουμε). Συναντάμε τον απαράδεκτο δρόμο που ξεκινάει από τα Καλύβια του Κοκκινοπλού και φτάνει μέχρι το οροπέδιο Γούρνες στα 2500 μ. Ακολουθώντας πότε μονοπάτι και πότε τον δρόμο και αφού περάσουμε πρώτα μεγάλη στάνη και μετά λιμνοδεξαμενή για το πότισμα των ζώων, καταλήγουμε στις Γούρνες όπου υπάρχει και καταφύγιο ανάγκης. Το καταφύγιο είναι πάντα ανοικτό και χωράει άνετα 5-6 άτομα . Από τις Γούρνες ανηφορίζουμε τις ομαλές πλαγιές του Σκολιού και καταλήγουμε στην κορυφή του. Από εκεί μέσο Σκάλας ανεβαίνουμε στον Μύτικα (2.917 μ.) και επιστρέφουμε στη Σκάλα από τα ίδια. Από την Σκάλα κινούμαστε προς Αγ. Αντώνη. Τον αφήνουμε δεξιά μας χωρίς να ανέβουμε στην κορυφή και κατευθυνόμαστε προς Σταυραιτιές στις οποίες επίσης δεν ανεβαίνουμε αφήνοντας τες αριστερά μας. Ακολουθούμε ΝΑ κατεύθυνση προς την μακρινή ράχη του Καλόγερου στην οποία ανεβαίνουμε από αδιέξοδο πέταλο κάτω της. Ακολουθούμε την κορυφογραμμή μέχρι την κορυφή 2381. Από εκεί φαίνεται το (κλειστό) καταφύγιο στο Λιβαδάκι προς το οποίο κατευθυνόμαστε. Από το Λιβαδάκι ακολουθούμε για πολύ λίγο το φαρδύ μονοπάτι που πάει στα Πριόνια. Το αφήνουμε για να ακολουθήσουμε στενότερο και κάπου-κάπου ασαφές μονοπάτι που κατηφορίζει το αντέρεισμα (ράχη) της ρεματιάς δεξιά μας με κατεύθυνση λιβάδι που φαίνεται από ψηλά στη θέση Πελεκούδια. Το μονοπάτι συνεχίζει στη ράχη περνώντας αριστερά από τις κορυφές Πάνω και κάτω Τσουκνίδα και κατά λήγει σε χωματόδρόμο πάνω από το Λιτόχωρο. Τον ακολουθούμε (κλέβοντας και λίγο από μονοπάτια) και καταλήγουμε σε άσφαλτο την οποία ακολουθούμε (συνεχίζοντας να κλέβουμε από μονοπάτια) για να φτάσουμε τελικά στο Λιτόχωρο.
Περισσότερα εδώ :http://www.hellaspath.gr/taytotita.htm

Ανώνυμος είπε...

πολύ όμορφο blog, ενδιαφέρουσες πληροφορίες και εικόνες. θα έρχομαι συχνά